رحمه اللعالمین
اهانت به ساحت مقدس پیامبر
نور و رحمت را
به شدت محکوم می کنیم.
دانشجویان فیزیوتراپی بابل
اهانت به ساحت مقدس پیامبر
نور و رحمت را
به شدت محکوم می کنیم.
دانشجویان فیزیوتراپی بابل
![]()
![]()
خداحافظ همین حالا![]()
![]()
![]()

سلام به همه ی همکلاسی های خوبم. امیدوارم تابستون خوبی رو سپری کرده باشین.راستش مشهد با درخواست میهمانی من موافقت کرده واین ترم از مصاحبت با شما محرومم.این چهار ترم فراز و نشیب های زیادی داشت که همش برام شد خاطره های قشنگ.امیدوارم همتون این دو سال باقیمونده رو با موفقیت سپری کنیدو همکار وهمکلاسیتونو یعنی منو فراموش نکنید چون من شما رو فراموش نمیکنم.![]()
![]()
![]()
![]()
*گروه A:
دکتر جوادیان بیمارستان روحانی
اعضای گروه:خانم ها بابایی،حسن زاده،حصاری،محبوبی و آقایان حسینی،فرهادنژاد
*گروه B:
دکتر تقی پور بیمارستان شهید بهشتی
اعضای گروه:خانم ها آزادوار،پناهی،رستگار،قنبری و آقایان جعفری و قهاری
*گروه C:
دکتر جوانشیر بیمارستان یحیی نژاد
اعضای گروه:خانم ها ابراهیم خانی،بویه،فرجی و آقایان اشرفی،صالحی،قمی
*اطلاعات تکمیلی رو از همون آدرسی که در پست قبلی گفته شد دریافت کنید.
امیدوارم تعطیلات خوبی رو پشت سر گذاشته و آماده باشید برای شروعی دوباره...
ترم پنج داره آغاز میشه و مطمئنا دونستن اطلاعات زیر خیلی به کارتون میاد!
*اول اینکه شروع کلاس ها ۲۵/۶/۹۱ خواهد بود (طبق نظر آموزش)
**برنامه ی هفتگی رو هم براتون گذاشتم.در ضمن برنامه رو میتونید از مسیر زیر هم دریافت کنید:
ابتدا وارد سایت دانشگاه بشید و بعد به ترتیب گزینه های زیر رو انتخاب کنید
دانشکده ها/ دانشکده پزشکی ... سپس به لینک سمت راست رفته معاونت آموزشی / فیزیوتراپی رو انتخاب کرده و برنامه هفتگی رو به صورت PDF مشاهده کنید.
***همونطور که می دونید این ترم کارآموزی داریم.کلاس به سه دسته تقسیم شده و هر گروه در یک بیمارستان و زیر نظر استاد مربوطه(البته به صورت گردشی) این واحد رو میگذرونن.
توجه:دوستان گروه c با دکتر جوانشیر در بیمارستان یحیی نژاد کارآموزی دارند.ولی به علت اینکه ایشون شنبه هفته بعد تشریف ندارن ، کار آموزی این افراد به پنجشنبه ۳۰/۶/۹۱ موکول خواهد شد.بنابراین این دوستان می تونن یکشنبه بیان دانشگاه!
!!لطفا اطلاع رسانی کنید!!

موفق باشید![]()
این روزها به جای شراقت از انسان ها .....
فقط ُ شر ُ و ُ آفت ُ می بیبنی!!!!
«««««:::»»»»»
وقتی کسی اندازت نیست....
دست به اندازه خودت نزن..
«««««:::»»»»»
می دانی ، یک وقت هایی باید روی یک تکه کاغذ بنویسی
"تـعطیــل است"
و بچسبانی پشت شیشه ی افـکارت
باید به خودت استراحت بدهی، دراز بکشی دست هایت را زیر سرت بگذاری
به آسمان خیره شوی و بی خیال ســوت بزنی،
در دلـت بخنــدی به تمام افـکاری که پشت شیشه ی ذهنت صف کشیده اند،
آن وقت با خودت بگویـی :
بگذار منتـظـر بمانند ...
حسین پناهی
روز جهانی فیزیوتراپی
دست هایی که شفا می دهند مقدس تر از لبانی هستند که دعا می کنند
"WCPT moving physical therapy forward."
باید قدمی برداشت ..قدمی بزرگ.. قدمی به اندازه وسعت اراده بشری... به اندازه نیاز همه ی دردمندان ..
این روز موجودیت ما فیزیوتراپیست ها را در دنیا فریاد می زند ...
بیایید دست ها را گره کرده و از حیثیت رشته خود دفاع کرده و دست بدخواهانی که در راه دستیابی به حق مان سنگ اندازی می کنند با اتحاد قطع کنیم.

پیام استاد گرامی مان کسی دلسوزانه از حیثیت رشته مان دفاع می کند به رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی :
تبریک روز جهانی فیزیوتراپی به ریاست محترم کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی :
اینجانب فیزیوتراپیست فرجود شکوهی از طرف خود و بسیاری از همکاران و دوستانم فرا رسیدن روز جهانی فیزیوتراپی را به شما و تمامی فیزیوتراپیست ها ی سراسر دنیا تبریک گفته و از شما خواهشمندم تسهیلاتی را برای فیزیوتراپیست های ایرانی جهت ارتقاء رشته به دکترای حرفه ای فیزیوتراپی فراهم آورید .
با احترام فیزیوتراپیست فرجود شکوهی
آره از چی تعجب می کنین.... درست خوندین ...نکنه فکر کردین دارالمغضوبینه....
همون دارالمجذوبینه.
دانشگاهمونو میگم... اینقدر جذابه که هنوز بعد از دو سال از مجذوبی در نیومدیم.....
عوامل جذب دانشگاهمون:
همه چیز در اینجا جاذبه......
عوامل دفع:
زبونتو گاز بگیر ..مگه داریم...... زود برو توبه کن ...
از عوامل جذب در این دو سال هر چی دیدید قشنگاشو بنویسین!!!!
نیمی از شب میگذشت و خواب را
ره نمی افتاد در چشم ترم
جانم از دردی شررزا میگداخت
خارو سوزن بود گفتت بسترم!
بر سرشکم درد و غم می بست راه
میشکست اندر گلو فریاد من
بی خبر از رنج مادر!خفته بود
در کنارم کودک نوزاد من.
خیره گشتم لحظه ای بر چهره اش
بر لب و بر گونه و سیمای او.
نقش یاران را کشیدم در خیال
تا مگر یابم یکی مانای او!
شرمگین با خویش گفتم زیر لب:
«با چه کس گویم که این فرزند توست؟»
گر ِبه دامان محبت گیرمش!
همچو خود آلوده دامانش کنم
ننگ را بهتر که پنهانش کنم...
با چنین اندیشه ها برخاستم
جامه و قنداق نوپوشاندمش
بوسه ای بر چهر بی رنگش زدم
زان سپس با نام«مینا»خواندمش!
ساعتی بگذشت و خود را یافتم
در گذرگاهی و درپشت دری.
شسته روی چون گل فرزند را
با سرشک گرم چشمان تری.
از صدای پای سنگینی فتاد
لرزه بر اندام من!سیماب وار.
طفل را افکندم و بگریختم
دل پر از غم شانه ها خالی ز بار.
روز دیگر کودکی بارش خبر
می کشد از عمق جان فریاد را
داد میزد«آی!فوق العاده-آی!-
خوردن سگ! کودک نوزاد را...»
«سیمین بهبهانی»
یادتونه اولین انشا بعد از تابستون چی بود تو مدرسه؟!
یک خاطره از تابستان بنویسید!
اگه دوس داشتین بنویسین تابستونتونو تا حالا چجوری گذروندین!
بارداری: چهل هفته ای متفاوت

آگاهی از تغییرات بدن در دوران بارداری می تواند باعث کاهش عوارض آن گردد
بارداری یک پروسه فیزیولوژیک است که به طور معمول 38 تا 42 هفته به طول می انجامد. این مدت به سه دوره سه ماهه تقسیم می شود. علت این تقسیم بندی ویژگی های خاص هریک از این سه دوره است که آنها را از یک دیگر مجزا می کند. اقداماتی هم که در هر کدام از این سه ماه توسط تیم پزشکی و توانبخشی صورت می گیرد متفاوت است. عواملی چون بیماری های قلبی عروقی، دیابت، زایمان قبلی سبب می شود تا شیوع این تغییرات در افراد متفاوت باشد.
آموزش تمرینات فیزیوتراپی برای تقویت و آمادگی خانم ها برای دوران بارداری باید قبل از این دوران آغاز شود. البته در طی دوران بارداری هم برخی تمرینات باید به آنها آموزش داده شود.
اخطار: تمامی مداخلات توانبخشی و فیزیوتراپی در دوران بارداری باید تحت نظارت مستقیم پزشک و فیزیوتراپیست باشد. انجام خودسرانه تمرین های فیزیوتراپی می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای مادر و جنین در پی داشته باشد.