سرویس بهداشتی
برات طریقتی( مسئول یکی از سرویس های بهداشتی) در پارک آزادگان است که با خلاقیت خود به تزیین فضای داخلی سرویس بهداشتی این پارک پرداخته است.
physiotherapist-ghomi.mihanblog.com
فرشته های کوچولو...
فرشته های کوچولو...
|
|
|
|
قلعه بابک در آذربایجان


بابک در روستای حسن زاده در حومهٔ اردبیل به دنیا آمد.[۲۰] آورده اند که «روزی مادر بابک بیرون رفت و در پی پسر میگشت. بابک در آن زمان گاوهای مردم را به چراگاهی میبرد. مادر، وی را در زیر درختی یافت که خفته و برهنه بود و از بن هر مویی از سینه و سر وی خون میتراوید. چون بابک از خواب بر آمد دیگر اثری از خون ندید، دانست که دیری برنخواهد آمد که کار پسر بالا گیرد»[۳].زرین کوب این روایت را هم تراز افسانه دانیال و بختالنصر دانسته و آنرا جعل دشمنان بابک می داند
چون خبر شورش بابک به گوش مأمون رسید، یحیی بن مُعاذبن مسلم از موالی بنی ذُهْل (از شاخههای قبیلة بنی شیبان ) را مأمور ارمنستان و آذربایجان و سرکوب بابک کرد. بنا به گفتهٔ یعقوبی، یحیی بن معاذ با بابک چندین جنگ کرد که در آنها هیچیک از دو طرف به پیروزی دست نیافتند. پس از آن مأمون عیسی بن محمدبن ابی خالد را مأمور جنگ با بابک کرد و او با سپاهیان معروف به «حَرْبیّه » عازم جنگ شد، امّا شکست خورد و ناگزیر به ارمنستان بازگشت. شکست عیسی از بابک به قول طبری در ۲۰۶ بوده است.[۹]
چون کار بابک بالا گرفت مأمون زُرَیْق بن علیّ بن صدقة الاْزدی را به جنگ او فرستاد، ولی او نیز کاری از پیش نبرد و مأمون محمدبن حُمَیْد طوسی را مأمور دفع غائله کرد. محمدبن حمید سردار بزرگ و مشهوری بود و شعرای نامدار مانند بُحْتری و ابوتمام طائی او را مدح کردهاند. محمد در آغاز به پیروزیهایی دست یافت، ولی در راهی سخت و باریک به او حمله شد و به قتل رسید. به گفتهٔ طبری این واقعه در روز شنبه ۲۵ ربیع الاول ۲۱۴ و در «هشتاد سر» اتفاق افتادلحظه ای بزرگ در تاریخ...
برا دیدن صحنه دار زدن به ادامه مطلب برین .....
یه نکته:دوستانی که مشکل فلبی دارن از دیدن این صحنه خوداری کنن.
ممنون.

بدون شرح.....
صرفا جهت اطلاع....
1) با هماهنگی هایی که نماینده کلاس کرده 26شهریور میشه شروع کلاسامون ........ پس یه تبریک برا شروع کلاسه و ترم جدید و یه تسلیت برا دوباره دست و پنجه نرم کردن با درسای آسون و سر و کله زدن با استادی دانشمند و فاضل....... شاع در این باره زیبا میفرماید:
باز آمد بوی ماه مدرسه بوی بازیهای راه مدرسه
شاع یه چیزایی میگه شما به دل نگیرید.......
******************************************
2)توی وبلاگ دوتا چیز خوب گذاشتم...... امیدوارم به درد تون بخوره..... یکی فال خافظه که خیلی سریع براتون فال تونو میگیره و آینده قشنگتونو زودتر بهتون خبر میده...... یکی دیگش دیکشنیری (فارسی را پاس کاری کنیم: فرهنگ لغت) که متنای زیبای شما رو میتونه به زبانونای مهم ترجمه کنه.......
برید حالشونوببرید
*********************************************
3)تابستون با همه خوبیا و بدیاش و دیگه داره تموم میشه ....... همه بچه ها دلشون داره واسه هم پرپر میزنه و از شوق دیدن همدیگه جونشون داره به لب میرسه (مگه نه....غیر از اینه.....)..... همه توی وبلاگ مشارکت خوبی داشتن ولی یه سری ها کم لطفی کردن ....... خودشون میدونن...... درسته خودتی...... درست فهمیدی....
رفتیو تو وبلاگ کس دیگه سهیم شدی هیچ خیالی نیست....
در کل از همه بچه ها تشکر میکنم . شاعر در این باره زیبا میفرماید:
نون و پنیر و بامیه این مصرع یادم رفته ....ببخشید
*********************
جمكران ثاني در بابل
((لقد امر الشمس الخفي خاتم المعصومين ببناء هذا المسجد و سماه بمسجد المحدثين))
همه ي شما جمكران و مسجد شريف اونو مي شناسيد اما بايد بدونيد كه مسجد جمكران ديگه اي هم در شهر بابل وجود داره كه اگر چه در ظاهر متفاوت و باور نكردني به نظر ميرسه ولي در باطن و اسرار ساخت خيلي شبيه اند.اين مسجد,مسجد شريف محدثين نام داره كه بعداز شرح مختصر شهر بابل رمز ساخت اين مسجد رو براتون خواهم گفت:
بابل شهريست در شمال غربي استان مازندران و در سه فرسخي دريا كه نام گذشته ي ان به ترتيب,مامطير,بارفروش ده و بار فروش بوده است.در سال1310 شمسي به تناسب رود بزرگي كه از اين شهر مي گذرد و به تناسب دهكده ي بزرگ اطراف ان به نام بابلكنار,نام بابل بر ان نهاده شده است.در اين شهر حدود چهارده امام زاده,نزديك به يكصد مسجد و حسينيه هاي بسيار ديده مي شود.معروف ترين امام زاده ي اين شهر ((امام زاده قاسم)) و برادرش حمزه از فرزندان امام موسي كاظم (ع) است كه به استانه و در زبان محلي قديم ((كلاج محشر)) معروف مي باشد.اولين مسجد اين شهر ,مسجد جامع و پس از ان مسجد خاتم الاوصيا,مسجد كاظم بيگي (با قدمت حدود 370 سال)و بعد ان مسجد مقدس محدثين كه حدود 290 سال قدمت تاريخي دارد.
و اما تاريخچه ي مسجد محدثین:
در نيمه ي اول قرن دوازدهم هجري,مرحوم محمد نصيرا بار فروشي,در بيداري خدمت امام زمان (عج) تشرف يافته و ان حضرت به ايشان فرمودند در اين مكان مسجدي بنا كند و نام ان را محدثين(راويان حديث) بگذارد.
لطفا بريد ادامه مطلب...
دانستنی مفید
شیرینی کمتر،جوش(آکنه) کمتر
تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در بهترین دوره زندگیشان، با ضایعات پوستی، به نام جوشهای غرور جوانی یا آکنه درگیری دارند.
برای
پیشگیری از بروز این جوشها و عارضهدار شدنشان، راههای گوناگونی توصیه
شده بود، اما نقش تغذیه چندان پررنگ نبود. حداکثر توصیه تغذیهای پزشکان در
این باره این بود که اگر فکر میکنید غذایی هست که با بیشتر خوردن آن
بیشتر جوش میزنید، آن غذا را از رژیمتان حذف کنید.
اما خبر جدید این که محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدهاند که غذاهایی که انتخاب میکنیم و میخوریم واقعا نقشی مهمتر از اینها دارند. در مطالعه این محققان از مرکز تحقیقات RMIT، در ملبورن، مشخص شده وقتی در رژیم غذایی از کربوهیدراتهای با اندکس گلایسمیک پایین استفاده شود، به احتمال زیاد، جوشها زودتر از بین میروند.
اما اگر بپرسید اندکس گلایسمیک چیست و پایین بودن آن چه فایدهای دارد، جواب چندان پیچیده نیست. همه کربوهیدراتها، از جمله نشاسته، از واحدهای قندی درست شدهاند. موقع هضم و جذب غذا، این زنجیرههای طولانی، باید به واحدهای قندی شکسته شوند.
اگر شما خوراکیهای شیرین، مثل قند و آبنبات بخورید، بلافاصله قند خونتان بالا میرود. اما اگر کربوهیدراتهای پیچیدهتر، یعنی خوراکیهای پرفیبر، مصرف کرده باشید، مدت زمانی طول میکشد تا این تجزیه به قندهای ساده انجام شود و بنابراین قند خون بعد از گذشت مدت زمان بیشتری، و به تدریج، بالا میرود. این نوع غذاها، اندکس گلایسمیک پایینتری دارند.

تحقیقات گوناگون نشان داده حجم بالاتر غذاهای با اندکس گلایسمیک پایین، باعث میشود سلولها به اثر انسولین، هورمونی که قند خون را وارد سلولها میکند، حساستر باشند. بنابراین قند خون زودتر مصرف میشود و دیگر شاهد چاقی و همین طور عوارض دیابت نخواهیم بود.
تمام این فایدهها باعث شده بود کارشناسان توصیه کنند همه افراد از غذاها و تنقلات شیرین کمتر بخورند و به جای آن از مواد غذایی فیبردار، مثل میوهجات و کربوهیدراتهایی مثل نشاسته، استفاده کنند.
هدف این توصیهها بیشتر کاهش وزن و کم کردن احتمال بروز دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی بود، ولی این بار اثر آنها در رفع این ضایعات پوستی هم مشخص شده است.
به گزارش رویترز، در مطالعه اخیر، مصرف خوراکیهای با فیبر بیشتر، مانند برگههای ذرت صبحانه و همین طور نانهای سبوسدار (مثل نان سنگک و نان جوی خودمان) به مدت 12 هفته در 43 مرد 15 تا 25 سال، هم آکنههای آنها را به طور قابل ملاحظهای کم کرده بود و هم باعث پایین آمدن وزن و نمایه توده بدنی آنها شده بود. نتایج این مطالعه در شماره جولای نشریه «تغذیه بالینی» آمریکا منتشر شده است.
البته پیش از این شواهد پراکندهای در مورد رابطه مصرف این نوع غذاها و کم شدن بروز آکنه دیده شده بود، اما این اولین بار است که فرضیه تاثیر تغذیه در بروز آکنه، با یک مطالعه مداخلهای و به صورت تصادفی، بررسی شده است. به همین علت میتوان با خیال راحت توصیه کرد که تا میتوانید میوه و نان سبوسدار بخورید که فایده آن را با پوست و گوشت خود حس خواهید کرد.
حقيقت
سلام
براي شما يه مطلب ميذارم تا الگوي زندگي تون رو بشناسيد كسي رو كه خيلي دوسش داريد وحاضريد زندگي تون رو فداش كنين اصلا نباشه ميميريد از ناراحتي.
خب شروع كنيم فقط قبلش توجه كنيد مراحل رو درست انجام بديد تا واقعا به اين فرد محبوبتون برسيد....من هيچ نقشي در انتخاب شما ندارم فقط نتيجشو برام تو بخش نظرات بذارين كه ما هم بدونين اين فردي كه انقدر دوسش داريد كيه؟؟؟؟؟ اين مطلب برگرفته از وبلاگ خودم اگه دنبال خوندن چيزاي با حاليد روي اين ادرس كليك كنين:
physiotherapist-ghomi.mihanblog.com
|
جايگاه علي عليه السلام درهستي
معرفت و شناخت كامل شخصيت والاي اميرالمؤمنين علي (ع) و جايگاه او در جهان هستي در حد بشر نيست چه رسول اكرم (ص) خطاب به مولا مي فرمايد :
يا علي لا يعرفك الاّّّ الله و انا
اي علي! تو را هيچكس نشناخت جز خدا و من
درابتداي خلقت، معمار آفرينش، زمين و خورشيد و ماه و بر و بحر اعلام كرد كه آفرينش شما، آفرينش همه چيز، به طفيل محبت پنج نور مقدس است.
(يا ملائكتي و سكان سماواتي اعلموا اني ما خلقت سماء مبنيه و لا ارضا محديه و لا قمرا منيرا و لا شمسا مضيئه
و لا فلكا يدور و لا بحرا يجري و لا فلكا يسري الا في محبه هؤلاء الخمسه.)
آفرينش بر محبت اينان رقم خورد و عرصه هستي به حب ولايت آنان از عدم شكل گرفت. اگر علي (ع) نبود، آفرينش به تكوينش نمي ارزيد . نوروجود علي (ع) ، مصباح پايگاه آفرينش شد وهستي اول با وجود او شكل گرفت. هدفنامه وجود را نيز به وجود او پيوند زدند.
لو لا كلما خلقت الا فلاك و لو لا علي لما خلقتك...
در زيارتنامه مولي در روز غدير علي (ع) را ندا مي دهيم :
السلامٌَُُُ عليكُُ ايها النبأ العظيم، الذي هم فيه مختلفون
سلام برتو اي خبر بزرگ عالم! خبر بزرگ هستي. پس علي (ع) راز بزرگ خلقت است! اما در او اختلاف كردند. اين بود كه اول مظلوم عالم هم ″علي″ نام گرفت.
لطفا برا ادامه مطلب برین ادامه مطلب:
سپهر بایگان
چند وقت پیش یه فایل صوتی بدستم رسید که مربوط بود به صدای ضبط شده استاد شهریار که یکی از ناشناخته مانده ترین شعرهاشو با حسی عجیب می خونه. این شعر که ظاهرا سپهر بایگان نام داره در اواخر عمر شهریار سروده شده و گله و شکایت استاد رو از تقدیر بیان می کنه:
پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می کند بلبل شوقم هوای نغمه خوانی می کند
همتم تا می رود ساز غزل گیرد به دست طاقتم اظهار عجز و ناتوانی می کند
بلبلی در سینه می نالد هنوزم کین چمن باخزان هم آشتی و گل فشانی می کند
ما به داغ عشق بازی ها نشستیم و هنوز چشم پروین همچنان چشمک پرانی می کند
نای ما خامش ولی این زهره شیطان هنوز با همان شور و نوا دارد شبانی می کند
گر زمین دود هوا گردد همانا آسمان با همین نخوت که دارد آسمانی می کند
سالها شد رفته دمسازم ز دست اما هنوز در درونم زنده است و زندگانی می کند
با همه نسیان تو گویی کز پی آزار من خاطرم با خاطرات خود تبانی می کند
بی ثمر هر ساله در فکر بهارانم ولی چون بهاران می رسد با من خزانی می کند
طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند آنچه گردون می کند با ما نهانی می کند
می رسد قرنی به پایان و سپهر بایگان دفتر دوران ما هم بایگانی می کند
شهریارا گو دل از ما مهربانان مشکنید ورنه قاضی در قضا نا مهربانی می کند
سوز و حزن عجیبی تو صدای شهریار نهفته است که هر شنونده ای رو تحت تأثیر قرار میده. از لینک های زیر می تونید این فایل رو دانلود کنید. مطمئن باشید از شنیدن صدای استاد شهریار لذت می برید.
دانلود فایل از iran-forum.ir دانلود فایل از tebyan.net
حجم: 708KB حجم: 3.49MB

این وبلاگ به همت دانشجویان رشته فیزیوتراپی ورودی 89 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل راه اندازی شده است.