این روزا......

بعضي وقتا مجبوري تو فضاي بغضت بخندي . . .

دلت بگيره ولي دلگيري نکني . . .

شاکي بشي ولي شکايت نکني . . .

گريه کني اما نذاري اشکات پيدا شن . . .

خيلي چيزارو ببيني ولي نديدش بگيري . . .

خيلي حرفارو بشنوي ولي نشنيده بگيري !

خيلي ها دلتو بشکنن و تو فقط سکوت کني . . .

 

گاهی وقتا هم ...

دلت میخواد همه بغضهات از توی نگاهت خونده بشن...میدونی که جسارت گفتن کلمه ها رو نداری...اما یه نگاه گنگ تحویل میگیری یا جمله ای مثل: چیزی شده؟؟!!!اونجاست که بغضت رو با لیوان سکوت سر میکشی و با لبخندی سرد میگی: نه،هیچی

سال نو مبارك


 **** رفقا ...... دوستان ****

**** عيده ****

چهارشنبه سوري


تاریخچه ی چهارشنبه سوری

جشن سوری

تاریخ ایران باستان پر از جشن هایی است كه همگی بر پایه دید و نگاه پیشینیان ، دارای فلسفه و جوهری وجودی اند. امروزه تنها « جشن سوري » ، معروف به « چهارشنبه سوري » و نيز « جشن سده » برايمان به يادگار مانده است و در باره جشن هاي فراموش شده ي آتش ، به « آذرگان » در نهم آذر ماه و « شهريورگان » يا « آذر جشن » مي توان اشاره داشت . آتش نزد ايرانيان نماد روشني ، پاكي ، طراوت ، سازندگي ، زندگي ، تندرستی و در پايان بارزترين نماد خداوند در روي زمين است .چهارشنبه سوری در فرهنگ پارسي به عنوان مقدمه و پيش درآمد عيد نوروز نيز شناخته شده است كه هماره در طول تاريخ، قبل از فرا رسيدن سال نو و تحويل نوروز برپا مي شده و هنوز هم در بين اقوام و شهروندان ايراني از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.


ادامه نوشته

دل نوشته

سلام

نمی دونم چرا اینجوری شده .... دیگه کسی به این بیغوله سر نمیزنه...

اون قدیم قدیما خیلی خوب بود ... اون وقتی که دلار هزار تومان بود رو میگم.... آخ چه مزه ای داشت!!

بچه ها همه اکتیو بودن و دائم داخل سایت مطلبای داغ پشت سر هم ردیف بود و کلی آپ بودیم و برو بیایی برا خودمون داشتیم...

ولی چه زود گذشت .. راست میگن... منظورم این جمله رو که " اولاشه و هنوز داغی و حالیت نیست "

خیلی زود گذشت.. انگار همین دیروز بود که ترمک بودیم و دانشگاه کلی برامون جذاب بود

پرتقال چیدن.... گشت زدن داخل جنگلایی که الان نصفش قطع شدن و دیدن حیونات عجیب و

غریب داخل این جنگلا....

از چی برات بگم .... از عمری که مثل باد میگذره و چیزی جز حسرت برات نمیمونه.... فقط زبونتو

گاز میگیری وهی میگی " کاشکی که  و بقیشو هر کی هر چی دلش میخواد بنویس....

دنیات عوض بشه و اون چیزی که قبلا بهش به عنوان هدف فکر میکردی الان برات مثل یک خیال

ساده ی بچه گانه باشه و از فکرش فقط بخندی به دست نیستی بسپاری شو غرق در مشکلات

زندگی بشی

به قول شاعر که میگه :

میشه پرنده باشی اما رها نباشی          میشه دلت بگیره ، اسیر غصه ها شی

حالا که آسمونم دنیای تازه ای نیست       اونوقت یه جا بشینی ، محو گذشته ها شی

ترسیده باشی از کوج،اوج و ندیده باشی     واسیه مژدگونت اهلی آدما شی 

تو سایه ها بمونی ، درگیر سایه ها شی          مفهوم زندگی رو از یاد برده باشی

دلت بخواد دوباره از ته دل بخونی              از ترس ریزش اشک غمگین و بی صدا شی

 آره این جفنگیات که از ته اعماق نالیدم برگ سیاهی بود بر تارک black  کلاسمون که مثال همون

پرنده ی شاعرمون شده که از اوج میترسه و توی سایه ها مونده و ...

دل نوشته های خودتون برامون توی کامنت بزارین

ممنون

 

آخ جوووو شب یلدا

انار  هندونه کرسی گرم  شب نشینی های جمعی دور هم

رفقا یلداتون مبارک

 


با سلام

مطلبی طنز و البته نه چندان جدید برای بازسازی شبهای امتحان و حال و هوای آن برای ساکنین خوابگاه دختران و پسران  که البته مثل اینکه توی کلاس ما برعکس شده .........

ادامه نوشته

رحمه اللعالمین

 

اهانت به ساحت مقدس پیامبر

نور و رحمت را

به شدت محکوم می کنیم.

دانشجویان فیزیوتراپی بابل

یا صادق آل محمد

 

 

دل نوشته.....

 

 این روزها به جای شراقت از انسان ها .....

فقط ُ شر ُ و ُ آفت ُ می بیبنی!!!!

«««««:::»»»»»

وقتی کسی اندازت نیست....

دست به اندازه خودت نزن..

«««««:::»»»»»

می دانی ، یک وقت هایی باید روی یک تکه کاغذ بنویسی

 "تـعطیــل است"

و بچسبانی پشت شیشه ی افـکارت

 باید به خودت استراحت بدهی، دراز بکشی دست هایت را زیر سرت بگذاری

به آسمان خیره شوی و بی خیال ســوت بزنی،

در دلـت بخنــدی به تمام افـکاری که پشت شیشه ی ذهنت صف کشیده اند،

آن وقت با خودت بگویـی :


بگذار منتـظـر بمانند ...

حسین پناهی

 

 

World Physiotherapy Day

 

 

روز جهانی فیزیوتراپی

دست هایی که شفا می دهند مقدس تر از لبانی هستند که دعا می کنند

© Muhammad Irfan, Indonesia

"WCPT moving physical therapy forward."

لوگوی روز جهانی فیزیوتراپی سال 2012 

باید قدمی برداشت ..قدمی بزرگ.. قدمی به اندازه وسعت اراده بشری... به اندازه نیاز همه ی  دردمندان ..

این روز موجودیت ما فیزیوتراپیست ها را در دنیا فریاد می زند ...

بیایید دست ها را گره کرده و از حیثیت رشته خود دفاع کرده و دست بدخواهانی که در راه دستیابی به حق مان سنگ اندازی می کنند با اتحاد قطع کنیم.


  پیام استاد گرامی مان کسی دلسوزانه از حیثیت رشته مان  دفاع می کند به رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی :

تبریک روز جهانی فیزیوتراپی به ریاست محترم کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی :

اینجانب فیزیوتراپیست فرجود شکوهی از طرف خود و بسیاری از همکاران و دوستانم فرا رسیدن روز جهانی فیزیوتراپی را به شما و تمامی  فیزیوتراپیست ها ی سراسر دنیا تبریک گفته و از شما خواهشمندم  تسهیلاتی را برای فیزیوتراپیست های ایرانی جهت ارتقاء رشته به دکترای  حرفه ای فیزیوتراپی فراهم آورید .

با احترام فیزیوتراپیست فرجود شکوهی

 

WWW.Physioclinic.ir

 

دارالمجذوبین

 

 آره از چی تعجب می کنین.... درست خوندین ...نکنه فکر کردین دارالمغضوبینه....

همون دارالمجذوبینه.

دانشگاهمونو میگم... اینقدر جذابه که هنوز بعد از دو سال از مجذوبی در نیومدیم.....

عوامل جذب دانشگاهمون:

همه چیز در اینجا جاذبه......

عوامل دفع:

زبونتو گاز بگیر ..مگه داریم...... زود برو توبه کن ...

از عوامل جذب در این دو سال هر چی  دیدید قشنگاشو بنویسین!!!!

 

تغییرات بدن در دروان بارداری

 

 بارداری: چهل هفته ای متفاوت

آگاهی از تغییرات بدن در دوران بارداری می تواند باعث کاهش عوارض آن گردد

بارداری یک پروسه فیزیولوژیک است که به طور معمول 38 تا 42 هفته به طول می انجامد.  این مدت به سه دوره سه ماهه تقسیم می شود. علت این تقسیم بندی ویژگی های خاص هریک از این سه دوره است که آنها را از یک دیگر مجزا می کند. اقداماتی هم که در هر کدام از این سه ماه توسط تیم پزشکی و توانبخشی صورت می گیرد متفاوت است. عواملی چون بیماری های قلبی عروقی، دیابت، زایمان قبلی سبب می شود تا شیوع این تغییرات در افراد متفاوت باشد.

آموزش تمرینات فیزیوتراپی برای تقویت و آمادگی خانم ها برای دوران بارداری باید قبل از این دوران آغاز شود. البته در طی دوران بارداری هم برخی تمرینات باید به آنها آموزش داده شود.

اخطار: تمامی مداخلات توانبخشی و فیزیوتراپی در دوران بارداری باید تحت نظارت مستقیم پزشک و فیزیوتراپیست باشد. انجام خودسرانه تمرین های فیزیوتراپی می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای مادر و جنین در پی داشته باشد.

WWW.PHYSIOCLINIC.IR

 

 

لرزش قلب ایران.......

 

 لرزش قلب ایران

هنوز هم شاید…هزاران کیلومتر دورتر از ما…زیر آوارها سنگ و خاک…کسی زنده باشد و قلبی بزند….


صدای خنده مرگ همه جا پیچیده است...

دو شب از آن روز سخت گذشت،روزی که آذربایجان لرزید…روزی که ورزقانی ها و اهری ها و هریسی ها  زلزله سختی را به چشم دیدند…چه کسی فکرش را میکرد؟ اهالی ورزقان که تا دیروز صمیمانه دور سفره افطاری می نشستند و بعداز اذان،”قبول اولسون اوروج-نامازیز” به هم میگفتند،امروز کنارهم نیستند…یکی زیرخاک و یکی فقط جسمش روی خاک…آری زنده ها هم ایستاده مرده اند…امروز دیگر جای آن مردمان باصفا ،دور سفره خالیست…صدای خنده مرگ همه جای آبادی پیچیده است…
سخت است،عزیزت زنده زنده زیر تلی از آوار جان بدهد و تو هیچ کاری از دستت بر نیایدو فقط نگاه کنی…نگاهی تلخ…نگاهی که عمق جان سو سو می زند.
کشاورزا که با یک لبخند کوچک فرزندش،خستگی یک روز پرمشقت را آن هم با زبان روزه به فراموشی می سپرد، حالا به جسد بی روح فرزندش زل زده است و باور ندارد که او را از دست داده است…این یک روز،به اندازه چند سال پیر شده است…سخت است تحمل چنین دردی…
مادری که هنوز از دست دادن پاره تنش را باور ندارد…مادری که تا دیروز رخت خواب فرزندش را روی فرش کهنه ای پهن میکرد و برای خوابیدن فرزندش لالایی سرمیداد ، امروز صورت فرزندش را که روی خاک سرد آرام خوابیده،با پارچه ای سفید پوشانیده است…فرزندش دیگر به لالایی نیاز ندارد…او به خواب رفته…خوابی راحت…خوابی ابدی…
کوچه کوچه شهر پر است از نگاه های گریان اهالی…هر کس به یک طرف میدود…جوان ، پیر ، کودک و زن، همه و همه به دنبال دستی آشنا از زیر خاک اند…
هنوز هم شاید…هزاران کیلومتر دورتر از ما…زیر آوارها سنگ و خاک…کسی زنده باشد و قلبی بزند….
قیزیل گول اولمایایدی
سارالیب سولمایایدی
بیر آیریلیق بیر اؤلوم
هئچ بیری اولمایایدی…
آرواش قوشاچایلے

 ما نیز از این اتفاق جانسوز متاثریم و به همه ی این عزیزان داغدار تسلیت می گوییم و از خداون منان برای همه این دلسوخته گان ، سرزمین پهلوانان ، صبر مسئلت می جوییم.

 

دنیا را نگه دارید..... میخواهم پیاده شوم!!!!!...

 

 دکتر شریعتی

 خواستم زندگی کنم ...

راهم را بستند.!

عبادت کردم ...

گفتند : دروغ است.!

گریه کردم ...

گفتند: بهانه است.!

خندیدم ....

گفتند : دیوانه است.!

عاشق شدم ...

گفتند : دروغ است .!

دنیا را نگه دارید!!!

می خواهم پیاده شوم!

 

چکیده زندگی.....


به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

اونی که زود میرنجه زود میره، زود هم برمیگرده. ولی اونی که دیر میرنجه دیر میره، اما دیگه برنمیگرده ...

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

رنج را نباید امتداد داد باید مثل یک چاقو که چیزها را می‏بره و از میانشون می‏گذره از بعضی آدم‏ها بگذری و برای همیشه قائله رنج آور را تمام کنی.

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

بزرگ‌ترین مصیبت برای یک انسان اینه که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته‌باشه نه شعور لازم برای خاموش ماندن.

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

مهم نیست که چه اندازه می بخشیم بلکه مهم اینه که در بخشایش ما چه مقدار عشق وجود داره.

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

شاید کسی که روزی با تو خندیده رو از یاد ببری، اما هرگز اونی رو که با تو اشک ریخته، فراموش نکنی.


به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

توانایی عشق ورزیدن؛ بزرگ‌ترین هنر دنیاست.


به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

از درد های کوچیکه که آدم می ناله؛ ولی وقتی ضربه سهمگین باشه، لال می شه.به

یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

اگر بتونی دیگری را همونطور كه هست بپذیری و هنوز عاشقش باشی؛ عشق تو کاملا واقعیه.

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

همیشه وقتی گریه می کنی اونی که آرومت میکنه دوستت داره اما اونی که با تو گریه میکنه عاشقته.

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

كسی كه دوستت داره، همش نگرانته. به خاطر همین بیشتر از اینكه بگه دوستت دارم میگه مواظب خودت باش.

و بالاخره خواهی فهمید که :

همیشه یک ذره حقیقت پشت هر"فقط یه شوخی بود" هست.

یک کم کنجکاوی پشت "همین طوری پرسیدم"هست.

قدری احساسات پشت "
به من چه اصلا
" هست.

مقداری خرد پشت "
چه میدونم
" هست.

و اندکی درد پشت "
اشکالی نداره" هست.

 

زندگی چون گل سرخ است

پر از عطر... پر از خار... پر از برگ لطیف...

یادمان باشد اگر گل چیدیم

عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار همند...!

http://www.pt22.blogfa.com/


ارزان‌ترين اينترنت دنيا متعلق به کدام کشور است؟

براساس بررسي‌هاي صورت گرفته لوكزامبورگ، ايسلند و دانمارك سه كشوري هستند كه به ترتيب ارزان‌ترين اينترنت جهان را در اختيار دارند.

 بنابر اعلام پايگاه Net Index، هزينه نسبي پهناي باند در كشور‌هاي مختلف گوياي آن است كه لوكزامبورگ ارزان‌ترين اينترنت دنيا را دارد. هزينه نسبي پهناي باند اين كشور بر اساس ميانگين هزينه اشتراك تقسيم بر توليد ناخالص سرانه‌ ملي حدود 59/0 درصد است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، پس از لوكزامبورگ، ايسلند و دانمارك با ارقام 821/0 و 826/0 درصد در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند و استراليا با 84/0 درصد در رده چهارم قرار دارد.

هلند با 89/0 درصد و سوئد با 91/0 درصد رتبه‌هاي پنجم و ششم قيمت اينترنت جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

انگلستان، نروژ، فنلاند و هنگ‌كنگ هم رده‌هاي هفتم تا دهم جدول ارزان‌هاي اينترنتي را از آن خود كرده‌اند.

همچنين براساس اعلام اين پايگاه در ميان 64 كشور بررسي‌شده، ويتنام، هند، اندونزي، پاكستان، فيليپين، مصر، آفريقاي جنوبي، مالديو، چين و تايلند به ترتيب عنوان گران‌ترين اينترنت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در اين سايت جايگاه ايران از نظر قيمت اينترنت در سطح جهان مشخص نشده است.جای تاسف داره که در این بررسی از کشورهایی مانند مالدیو و ویتنام نام برده می شود و نامی از ایران در آن به چشم نمی خورد.


شکلات؛ جدید‌ترین ضدآفتاب

shokolat
  محققان می‌گویند كه در روزهای آفتابی برای پیشگیری از مضرات تابش اشعه UV، خوردن شکلات، موثرتر از کرم و لوسیون‌های ضدآفتاب عمل می‌کند.

تقریبا همگی ما این ضرب‌المثل را که خوردن یک سیب در روز، دکتر را از خانه دور می‌کند شنیده‌ایم. اما آیا می‌دانستید خوردن یک تکه شکلات در روز باعث حفظ زیبایی شما می‌شود؟

طبق نتایج حاصله از تحقیقات اخیر که در مجله تغذیه نیز منتشر شده، شکلات به نحو شگفت‌انگیزی می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب عمل کند. برای این کار نیازی به پخش کردن شکلات بر روی پوستتان ندارید، بلکه تنها یک تکه از آن را در دهان خود بگذاريد و از خواص مفید آن که داشتن پوستی نرم و بدون چین و چروک است بهره‌مند شوید.

- تحقیق

در این تحقیق به دو گروه از زنان مقداری کاکائو با درجات متفاوت فلاوونوئید داده شد. این دو گروه طی سه ماه از کاکائوها مصرف کردند و در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که تحت رژیم فلاوونوئید بالا قرار گرفته بودند نه تنها پوستشان به طور قابل توجهی نرم و مرطوب شده بود؛ بلکه در برابر تابش اشعه UV ، ‌به راحتی دچار سوزش و قرمزی پوست نمی‌شد.

لازم به توضیح است، آسیب‌های اشعه UV جدی است و کودکان بیش از دیگران در معرض آسیب هستند.

اکنون دانشمندان معتقدند افزودن شکلات تلخ و غنی به برنامه غذایی روزانه می‌تواند راهی موثر و حتی مطمئن‌تر از استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در برابر مضرات اشعه UV باشد.

- نتایج

نتایج حاصله از تحقیقات صورت گرفته بر روی این دو گروه از زنان،‌ حاکی از آن بوده زنانی که بیش از 329 میلی‌گرم کاکائو در روز مصرف کرده بودند، جریان خون در پوست آن‌ها افزایش یافته و باعث رطوبت و در نتیجه سلامت بیشتر آن‌ها گردیده و پوست آن‌ها منقبض‌تر، نرم و ضخیم‌تر شده بود.

رطوبت حفظ شده درون پوست به مقدار زیادی باعث نرمش و انعطاف‌پذیری آن می‌شود و پوست‌های زبر و خشن نیز که اکثر اروپایی‌ها با آن مواجه هستند با پیروی از یک رژیم سرشار از آنتی‌اکسیدان و شکلات تلخ غنی از فلاوونوئید،‌ برطرف می‌شود.

(منبع::همشهری)

کفش مناسب پا یا پای مناسب کفش!

taknaz
 معمولا هنگام خرید کفش اولین ویژگی که در نظر می گیریم، ظاهر زیبای آن است و کمتر به این نکته توجه می کنیم که استفاده از کفش تنگ و نامناسب تأثیر سوئی بر سلامت ما می گذارد و حتی ممکن است مشکلاتی برای ستون مهره ها، کمر و زانو ایجاد کند.

در مقابل باید دانست که بسیاری از دردهای استخوانی با تجویز کفش مناسب از سوی پزشک متخصص درمان می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره استفاده از کفش های طبی گفتگویی با دکتر فرشید باقری متخصص ارتوپدی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت وگویی انجام شد.به طور کلی کفش های طبی ارتوپدی به کفش هایی اطلاق می شود که برای اصلاح تغییر شکل پا و کمک به راه رفتن بیمار تجویز می شود.دکتر فرشید باقری با بیان این مطلب افزود: کفش های طبی تجاری که در بازار و بدون نیاز به نسخه پزشک فروخته می شود صرفا کفش های راحتی است که کفی آن نرم تر و قالب آن آزادتر است.

منبع: سلامت


ادامه نوشته

در روز فیزیوتراپی امسال شاهد چه اتفاقی خواهیم بود؟

یک سال گذشت!!

با گذشت یک سال از تصویب اجرایی شدن طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی، این طرح شرایط اسفناکی را سپری می کند

 

دکترای حرفه ای فیزیوتراپی مدت هاست که به دلایل غیر حرفه ای و علمی در سردرگمی به سر می برد. اول مرداد سال گذشته بود که وزارت بهداشت بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره رأی به اجرایی شدن طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی که کلیات آن در  ۲۲/۲/۸۸ به تصویب رسیده بود داد. وزیر بهداشت روز بعد در مراسم گرامیداشت روز فیزیوتراپی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اعلام کرد که اولین دانشجویان دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در بهمن ۹۰ پذیرش خواهند شد و جامعه فیزیوتراپی به خاطر این اتفاق بزرگ مدت ها در شادی و سرور به سر می برد. اما سرنوشت این طرح طبق انتظارات پیش نرفت و باند بازی ها و منفعت طلبی های گروه خاصی مانع از اجرای این طرح عظیم شد. در جریان بیست و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران که در شیراز برگزار شد خبر برگزاری اولین آزمون این مقطع در تیر ماه امسال بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. اما چنین آزمونی تا این لحظه برگزار نشده است. براستی چه چیزی باعث پیچیده شدن روزافزون این طرح شده است؟ در جریان کنگره فیزیوتراپی امسال برای اولین بار مسولین برگزار کننده و اساتید رشته از عنوان دشمنان فیزیوتراپی برای مخالفین این طرح به کار بردند. چندی پبش نیز پیش دکتر ابراهیمی در جمع دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل پزشک سالاری را علت اصلی مخالفت با این طرح دانست. به نظر می رسد در کشور ما در خیلی از مواقع منافع گروه با نفوذ بر منافع مردم ارجحیت دارد. بر کسی پوشیده نیست در درجه اول این بیماران هستند که از اجرایی شدن این طرح سود می برند. در این مدت مدارا کردن با این دسته از افراد انحصار طلب که منافع شخصی را به هر چیزی حتی سالامت بیماران ترجیح می دهند نتنها سودی نداشته بلکه باعث سرخوردگی نیز شده است.

حال بعد از گذشت یک سال آیا زمان آن نرسیده است که دیگر در برابر اهانت ها فقط به سکوت اکتفا نکنیم؟  آیا هنوز هم علت این اهانت ها برکسی پوشیده است؟ آیا جامعه فیزیووتراپی نباید از خود سوال کند چه چیزی باعث شده است که هرکسی که از راه می رسد بدون هیچ واهمه ای به خود اجازه اهانت به جامعه فیزیوتراپی را می دهد؟ باید باور کنیم که گروه مخالف دارای نفوذ بیشتری  هستند و به این سادگی عقب نشینی نمی کنند. اینک دیگر بحث فقط دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیست بلکه دفاع از حیثیت فیزیوتراپی است!

http://www.physioclinic.ir/post-129.aspx


اگر پاييز متولد شويد تا 100 سال عمر می كنيد!



paeez

نتايج تحقيقات جديد نشان مي دهد، فصل تولد نوزاد اثر علمي قابل اندازه گيري بر طول عمر فرد داشته و متولدان پاييز شانس بيشتري براي رسيدن به 100 سالگي دارند.

«لئونيد گاريلوف» و «ناتاليا گاوريلوا» از محققان دانشگاه شيكاگو رابطه تاريخ تولد و طول عمر افراد را مورد بررسي قرار داده و دريافته‌اند كه محيط، دما و ماه تولد نقش بسزايي بر رفتار، خصوصيات ژنتيكي و طول عمر افراد ايفا مي‌كند.

محققان در اين پژوهش يك هزار و 500 فرد 100 ساله كه بين سال هاي 1880 و 1895 ميلادي به دنيا آمده بودند را مورد برسي قرار دادند.

نتايج اين مطالعه نشان مي دهد، افرادي كه طي ماه هاي سپتامبر تا نوامبر (مهر تا اوايل آذر) به دنيا آمده بودند، بيش از ساير افراد به سن 100 سالگي رسيده اند.

همچنين افراد متولد ماه هاي مارس، مي و جولاي (فروردين، ارديبهشت و تير) كمتر از سايرين شانس رسيدن به 100 سالگي را دارند.

در تحقيقات قبلي در خصوص رابطه طول عمر و ماه تولد نيز مشخص شده بود كه متولدين پاييز از شانس بيشتري براي طول عمر برخوردار هستند.

فرضيه اي كه در خصوص طول عمر بيشتر متولدين پاييز مطرح مي شود، به نوع بيماري هاي اين فصل ارتباط دارد.

به گفته محققان، سرماخوردگي متداول در نخستين ماه هاي زندگي نوزاد مي تواند بدن و سيستم ايمني را در مقابل ساير بيماري ها مقاوم كند.

تغييرات هورموني فصلي نيز از ديگر عواملي است كه مي‌تواند در افزايش سن متولدين پاييز نقش داشته باشد.
 ایسنا

روایت سرنوشت DPT از زبان دکتر ابراهیمی

دکتر ابراهیمی: پزشک سالاری علت اصلی مخالفت با DPT است

دکتر ابراهیمی، درحال ارائه سخنرانی

در حاشیه همایش ملی اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار گردید دکتر ابراهیمی در جلسه ای صمیمی به گفتگو با دانشجوها پرداخت. وی پس از پایان یافتن پانل فیزیوتراپی با درخواست دانشجوها در مورد علت سردرگمی سرنوشت DPT مواجه شد و گفت دخالت بی جای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شیوه پذیرش دانشجو موجب شروعی بد برای DPT شد. در صورتیکه صلاحیت انجام این کار با دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست. این موضوع باعث شد که برای اولین  بار بورد فیزیوتراپی را درگیر این قضیه کردیم و سیاست های خود را به وزارت خانه اعلام کردیم. اما دکتر محققی و وزیر با دکتر جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درمورد پذیرش دانجشوی DPT از بین فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد موافق بودند و این موضوع مورد اعتراض ما قرار گرفت. چون عموماً فارغ التحصیلان این مقطع به دنبال PhD هستند.  در نامه ای که از طرف بورد ارسال شده بود پذیرش با نسبت 2 به 1 کارشناسی به کارشناسی ارشد با ظرفیت حداقل 30 نفر  پیشنهاد شد که گفته می شود مورد پذیرش وزیر نیز قرار گرفته است. این کشمکش ها همچنان ادامه دارد اما دانشگاه علوم پزشکی تهران باید در مهرماه دانشجوی DPT پذیرش کند. در مورد ظرفیت پذیرش هم قرار شده بود که بعد از برگزاری آزمون تصمیم گیری شود. دکتر ابراهیمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد علت اصلی مخالفت با DPT گفت پزشک سالاری در بسیاری از جاها بی داد می کند و نامردی ها و شیطنت های صورت گرفته نیز محدود به  فیزیاتریست ها نیست. اجرای DPT شاید دیر بشود اما دروغ نمی شود. ما محکم ایستاده ایم و به وزیر هم اعلام کردیم که اگر قرار است شرایط همینطور پیش برود بهتر است به دنبال گروه دیگری به جای بورد باشد.

گفتنی است دکتر ابراهیمی در این همایش به عنوان داور پانل فیزیوتراپی حضور داشت و سخرانی خود را نیز تحت عنوان Uncontrol Movement ارائه کرد.

http://www.physioclinic.ir/

بدون شرح!!!!!!!

سوژه های خنده........

1-یادتونه سر کلاس تخته پاک کن رو خیس می کردیم می کشیدیم رو تخته فکر می کردیم خیلی تمیز شد بعد که تخته خشک می شد می دیدم چه گندی زدیم…! الان همین حس رو نسبت به زندگی دارم

2- دوس دارم یه روز آنقد پولدار بشم که وقتی رانی می خورم؛ اون تیکه آخر آناناس که ته قوطی گیر می کنه واسم مهم نباشه!

3- بعضی آدما آنچنان گنج های بی بدیلی هستن که باید حتما دفنشون کنی!


4- کاربردهای مختلف «مردن» در فرهنگ بیانی ما:

برو بمیر: برو ****!
بمیرم برایت: خیلی دلم برایت می سوزد!
می میرم برایت: عاشقتم!
می مردی؟: چرا کار را انجام ندادی؟
مردی؟: چرا جواب نمی دهی؟
نمردیم و…: بالاخره اتفاق افتاد!
مردیم تا…: صبرمان تمام شد!
مرده: بی حال!
مردنی: نحیف و لاغر!
مردم: خسته شدم!

5- گویش خانم های جوان در سال 81:
عزیزم، چرا ناراحتی؟ قربونت برم
گویش خانم های جوان در سال 86:
عزیزم، چرا ناراحنی؟ قلبونت برم
گویش خانم های جوان در سال 91:
عجیجم، عجقم، چلانالاحتی؟ قوربونت برم

 گویش خانم های جوان در سال 96:
دیبیلم، عولوپولو، بیلی بولوناتانوتوهلو؟

6- بابای شما هم جلو تلویزیون خوابش می بره بعد تا تلویزیونو خاموش می کنی بیدار می شه میگه چرا خاموشش کردی؟

7- دیدن یه سوسک توی اتاق خواب درواقع مساله خاصی نیست، مساله خاص از اونجا شروع می شه که: سوسکه ناپدید می شه

8- دوغ قبول!شیر کاکائو قبول!
آبمیوه پاکتی قبول!
اصلا نوشابه هم قبول!
آب معدنی رو دیگه برا چی تکون میدی؟
همش همونه!

9- نمی دونم چه حکمتیه، اینا که میرن بدنسازی اصرار دارن که اصلا سردشون نمی شه!

10- اینقدر که ما لگد به بخت خودمون زدیم بروسلی به حریفاش نزد.

11- سر جلسه امتحان نشستی هرچی تو کلته رو برگه خالی می کنی آخرش نصف صفحه هم پر نمی شه بعد یه نفر بلند می شه می گه آقا یه برگه دیگه بدین جا ندارم. اون لحظه می خوای صندلی رو از پهنا بکنی تو حلقش!

برا ادامه مطلب برین ادامه مطلب::


ادامه نوشته

سوژه هفته ........!!!!!!

امروز و شایدم هم دیروز و شایدم هم همین وقتا، با بچه ها تصمیم گرفتیم مربای توت فرنگی درس کنیم تا شاید به زحمتی که مادرامون تو خونه میکشن و درس میکنن پی ببریم. واقعا سخته خیلی مهارت نیاز داره ولی با این حال تقریبا میشه گفت موفق شدیم ....یعنی خواستم بگم خیلی مهارت داریم ما.....

این نشون دهند اوج بی خیالی ما در کوران سنگینی درسا و بعدشم امتحاناس....

مراحلو میگم شاید به درد شمام بخوره البته میدونم که هیچ کدوم تون بلد نیستین..(بالاخره از یه جا باید شروع کنین دیگه..بعدها لازم میشه!!!!)

برین ادامه مطلب تا یاد بگیرین::::

 

ادامه نوشته

با آرزوی سال خوش

سلام دوستان تعطیلات یه ماهه عید خوش میگذره که ...داشتم یه گشتی تو اینترنت میزدم که به یه کاریکاتور برخوردم درسته که موضوعش خیلی تکراریه اما دیدنش خالی از لطف نیست...موضوعش مربوط به هنرمنداس اما به نظر من این داستان فقط مربوط به هنرمندا نمیشه کافیه یه نگاه به دور و بر خودتون بندازین...هر چند تلخه ولی حقیقته!!!


عید همتون مبارک

پیوند دو دریا...


 

 در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی رو میشه در سجیه دید، این شمالیترین شهر دانمارکیهاست ..... جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمیشوند و بنابرین این راستا بوجود میاد

In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight.  This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea.  Two different seas can not be combined together thus creating this line

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است

سورة مباركه  الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ (19) بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ (20)  فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (21) يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)
19. دو دريا را به گونه اي روان كرد كه با هم برخورد كنند.20. اما ميان آن دو حد فاصلي است كه به هم تجاوز نمي کنند.
21. پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟
22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.
ادامه نوشته

علامه جعفری در آغوش مولا امام علی عليه السلام


متفكر و فیلسوف بزرگ، حضرت علامه محمدتقی جعفری; در تابستان 1376 در جمع تعدادی از اندیشمندان دربارة مهم‌ترین عامل موفقیت خویش در تحصیل علم و ترویج معارف نورانی اسلام و موفقیتی كه در شرح و تفسیر نهج ‌البلاغه كسب نموده است، خاطره‌ای تكان‌دهنده و الهام‌بخش نقل فرمود كه برای تمامی مشتاقان سعادت و رستگاری آموزنده و مفید فایده است:

اینجانب توفیقی را كه در زمینة تحصیل علوم و ترویج مبانی دینی كسب كرده‌ام، از توجّه ویژه مولای متقیان علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) نسبت به خودم دارم.

در سال‌های جوانی و اقامت در نجف اشرف در یك شب گرم تابستان به دلیل گرمای بیش از اندازه و سختی اقامت در حجره، دعوت مؤمنی را جهت پیوستن به جمع دوستانی كه در خانه آن شخص گرد آمده بودند، پذیرفتم.

 در آن جلسه، شخصی كه به طنزگویی، مزّاحی و نشاط ‌بخشی در محفل دوستان معروف بود، طبق معمول به شوخی و بذله‌گویی پرداخت و اعلام داشت:

 من عكس زیبایِ «زن شایسته» یكی از كشورهای اروپایی را كه در روزنامه ها چاپ شده را با خود آورده‌ام تا دوستان حاضر در جلسه ببینند و قضاوت كنند.

 آن شخص از دوستان جلسه درخواست كرد بدون تظاهر به دین‌داری و تقدس، هر كس پس از مشاهده عكس با صراحت و بدون تعارف بگوید که بین یك لحظه ملاقات و دیدار با امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به طور حضوری و یك عمر ازدواج و زندگی با صاحب این عكس، كدام یك را برمی‌گزیند؟
عكس آن زن را به نوبت به افراد نشان می‌داد و افراد هم هر كدام به فراخور برداشت و سلیقة خود از عكس نظری می‌دادند. معمولاً افراد بیننده اظهار می‌داشتند حضرت امیر (علیه السلام) را كه ان‌شاء‌الله در لحظة مرگ و عالم برزخ از نزدیك می‌بینیم؛ اما در این دنیا، زندگی با این زن مفید است!

من پنجمین نفر بودم. وقتی خواست عكس را به من نشان بدهد، طوفانی در قلبم به وجود آمد.

بر خود لرزیدم و پیش خود گفتم چه آزمون حساس و بزرگی است! آیا به راستی سزاوار است لحظه‌ای دیدار با علی‌بن‌ابیطالب (علیه السلام)، آن بزرگ مرد الهی را با شهوات مبادله كنیم؟! بدون این‌كه عكس را ببینم، از جا برخاستم و جلسه را ترك كردم. هرچند مورد اعتراض حاضران واقع شدم، اما اعتنایی نكردم و خود را با ناراحتی به حجره رساندم. در حجره را باز كردم، اما به دلیل نامناسب بودن هوا داخل نشدم. روی پله نشستم، در حالی كه سرم را به دیوار تكیه داده بودم، به خواب رفتم.

ناگهان خود را در سالنی نسبتاً بزرگ یافتم كه تعدادی از علمای گذشته حضور داشتند و در صدر جلسه تختی قرار داشت و حضرت مولا علی‌بن‌ابی‌طالب (سلام الله علیه) روی آن تخت نشسته بودند.

قنبر غلام حضرت و مالك‌اشتر و... نیز همراه آن حضرت بودند. حضرت امیر مرا مورد خطاب قرار داد و به نام به محضر خود فرا خواندند. با شوق وصف ناپذیری از جا برخاستم.

لحظه‌ای خود را در آغوش آن حضرت دیدم. آن حضرت مرا مورد لطف و محبت قرار دادند.
من نیز امام را با همان خصوصیاتی كه در روایات خوانده بودم، دیدم و لذت بردم.

در همین حال بیدار شدم و متوجّه شدم از لحظه نشستن در كنار در حجره تا ملاقات و بیدار شدن چیزی حدود هشت دقیقه طول كشیده است. با حالتی وصف ‌ناپذیر خود را به جلسة آقایان رساندم و دیدم همه سرگرم همان عكس هستند. به آنان گفتم من نتیجة انتخابم را گرفتم. از آن لحظه به بعد، این موفقیت‌ها در زندگی علمی نصیبم گشت.

بدون شرح....!!!!!!

فرق زمین خوردن پسرا با دخترا

 پسر در حال دویدن

زااااارت (صدای زمین خوردن)

رفیق پسر: اوه اوه ؟؟؟؟؟؟؟؟چت شد؟ خاک بر سرت آبرومونو بردی ؟؟؟؟؟، پاشو ؟؟؟؟!
(شپلخخخخخ "صدای پس گردنی)

یک رهگذر: چیزی مصرف کردی؟یکم کمتر میزدی خب!

یک خانوم جوان رهگذر: ایییییش پسر دست و پا چلفتیِ خنگ



دختر در حال راه رفتن


دوفففففففسک (زمین خوردن به دلیل نقص فنی در قسمت پاشنه کفش)


رفیق دختر: آخ جیگرم خوبی؟ فدات شم! الهی بمیرم! چی شدی تو یهو؟ وااااااااااای


یک رهگذر: دخترم خوبی؟ فشارت افتاده؟ میخوای برسونمت دکتری جایی؟


یک پسر جوان رهگذر: ای وای خانوم حالتون خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


من ماشینم همینجا پارکه یه لحظه وایسین،با این وضع که دیگه نمیتونین پیاده برین!!!

داستانى در رابطه با نماز شب‏

شيخ جعفر كبير معروف به كاشف الغطاء در يكى از شب‏ها براى تهجّد برخاست، فرزند جوانش را از خواب بيدار كرد و به او فرمود: بيا به حرم مطهّر حضرت امير عليه السلام رفته در آن‏جا نماز شب بخوانيم.
 
فرزند جوان كه برخاستن از بستر گرم در آن وقت شب برايش سخت بود در مقام عذرخواهى برآمده عرض كرد: پدرجان من اكنون آماده اين برنامه نيستم شما منتظر من نباشيد.
 
فرمود: نه، من اين‏جا ايستاده و منتظرم تا شما مهيّا شويد، فرزند جوان به ناچار از جاى برخاست و وضو گرفت و دنبال پدر به راه افتاد. كنار درب صحن رسيدند، در آن‏جا فقيرى را ديدند نشسته و دست سؤال براى گرفتن پول به سوى مردم دراز كرده است!
 
شيخ جعفر رو به فرزندش نمود و فرمود: اين شخص در اين وقت شب براى چه اين‏جا نشسته است؟ عرض كرد: براى گدايى. فرمود: چه مقدار ممكن است از رهگذران عايد او شود؟ عرضه داشت: احتمالًا يك تومان (به پول آن زمان).
 
فرمود: فرزندم درست فكر كن، ببين اين آدم براى مبلغى ناچيز در اين وقت شب دست از راحت و استراحت و خواب ناز برداشته و دست ذلّت به سوى مردم دراز كرده، آيا تو به اندازه اين شخص اعتماد به وعده‏هاى حق درباره شب بيداران و متهجّدان ندارى كه فرموده:
 
فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما اخْفِىَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ اعْيُنٍ جَزَآءَ بِمَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ»

پس هيچ كس نمى‏داند چه چيزهايى كه مايه شادمانى و خوشحالى آنان است به پاداش اعمالى كه همواره انجام مى‏داده‏اند، براى آنان پنهان داشته‏اند.
 
گفته ‏اند: فرزند جوان از شنيدن اين سخن چنان متنبّه شد كه تا آخر عمر از سعادت شب بيدارى و تهجّد برخوردار بود..

فراخوان ثبت نام و شرکت چند هزار نفری در نخستین آزمون دی پی تی


با اعلام زمان ثبت نام نخستین آزمون ورودی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی ٬ وظیفه همه فیزیوتراپیستها و دانشجویان مشمول این طرح است که با حضوری همه جانبه به معاون آموزشی وزارتخانه نشان دهند که جامعه فیزیوتراپی ایران می خواهد رشد کند و به جایگاه جهانی خود دست یابد . ما برای بهبود حال خود و بیمارانمان تا آخر ایستاده ایم
 و برای شرکت پرشور در آزمون آماده می شویم.


http://www.physiotherapy.blogfa.com/post-722.aspx/

آینده درخشانی در انتظار فیزیوتراپی است!!

 

مصاحبه اختصاصی فیزیوکلینیک با دکتر جوانشیر، رئیس دپارتمان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل

Dr Javanshir

www.physioclinic.ir